شیوه عملکرد برج خنک کننده جریان متقاطع مدار باز مکعبی شکل جریان متقاطع در این سری از برجهای خنک کننده، آب ورودی از سیستم (Hot Water) وارد برج خنک کننده می شودو پس از عبور لوله های ورودی ، وارد تشت آبریز برج (Sprinkler Basin) می گردد. این آب پس از عبور از سوراخ های ریزی که در تشت آبریز قرار دارد به مرور روی سطح پکینگی که مناسب جریان متقاطع آب و هوا می باشد، گردیده و به دلیل نیروی ثقل به طرف Basin به پایین می ریزد و هوای تازه (Fersh Air) نیز به سمت فن برج خنک کننده جریان یافته و از برج خنک کننده خارج می شود.

مزایای برج خنک کننده مدار باز مکعبی جریان متقاطع این شرکت نسبت به نمونه های مشابه و نسل های پیشین برج خنک کننده: ۱-با استفاده از فیبرگلاس در ساختمان این برج ها مشکل زنگ زدگی و خوردگی به وجود نخواهد آمد که این امر باعث طول عمر برج و کاهش هزینه نگهداری گشته و به علت بالا بودن UV در مواد اولیه، در برابر اشعه آفتاب و رطوبت بالا مقاوم بوده و طی مرور زمان تغییر حالت و رنگ نمی دهد. ۲- طرح طراحی خاص بدنه حداکثر ایستایی و راندمان درعین کمترین وزن و فشار بر روی فنداسیون را به همراه دارد و میزان لرزش به میزان قابل توجهی پایین است. ۳-وجود ساختار مناسب ، استفاده از الکترو موتور با مصرف برق پایین تر برای این سری از برج ها را فراهم کرده که در مقایسه با برج خنک کن جریان متقاطع گالوانیزه متناسب ، کاهش دو یا سه برابری مصرف برق را به همراه دارد. کلیه الکتروموتورها مورد استفاده طبق استاندارد ULL بوده و ضدآب و فلنچ دار می باشد و مناسب جهت محیطهای مرطوب و از نوع عمودی است و مارک های معروف اروپایی IP55 می باشد.

hekmat1

۴- فن های بکار رفته از نوع توخالی و پره های آن از نوع Axial از جنس AL-FRP بوده وبه دلیل استفاده از فایبر گلاس و موادPVC و بالانس دینامیکی و استاتیکی فن موجود این برج ها ، لرزش به حداقل ممکن کاهش یافته است و در اثر پایین بودن دورفن از صدایی کم با دبی مناسب برخوردار است و جایگزین مناسب فن های سانتریفوژ حجیم با راندمان پایین در برج خنک کن خنک کن جریان متقاطع است . ۵- پکینگ های پلیمری از جنس PP و PVC در قالب Film Packing بوده که در برابر جریان هوا و آب مقاوم بوده و از عمر طولانی برخوردار است ، فیلم آبی که بر روی این گونه پکینگها ایجاد می شود چندین برابر انواع دیگر آن می باشد که این امر باعث تماس بیشتر بین آب و هوا و سرد شدن بیشتر آب می شود.

۶-وجود لوورهای خاص این سری از برج های خنک کننده جریان متقاطع امکان پاشش آب از برج به خارج آن را از بین برده و Make Upآب سیستم حداقل می باشد. ۷۷- دراین سری از برج های خنک کننده به دلیل فضای موجود ، ارتفاع پکینگ تقریباً معادل ارتفاع استراکچر بدنه برج بوده و این ارتفاع زیاد باعث دستیابی به اختلاف دمای آب سرد خروجی و آب گرم ورودی به برج خنک کننده و در نتیجه افزایش فوق العاده راندمان برج می گردد که این امر امکان استفاده ازاین نوع برج خنک کننده را برای بسیاری از مقاصد صنعتی و همینطور هماهنگی با چیلرهای خاص اعم از جذبی و …. که نیاز به اختلاف دمای زیاد آب در برج خنک کننده دارد را فراهم می سازد.

۰۱_details01مزایای استفاده از برج های خنک کننده مکعبی جریان متقاطع با نمونه های مجتمع شده: ۱-امکان از مدار خارج کردن هر یک از واحدها به منظور تعمیرات و … بدون از مدار خاج کردن چیلر و توقف فعالیت آن. ۲-غیر فعال کردن تعدادی از برج های خنک کننده جریان متقاطع در صورت کاهش باد چیلر و در نتیجه کاهش اصتحلاک سیستم و هزینه های جاری دستگاه ها ۳-امکان تولید هر یک از واحد های برج خنک کننده در کارگاه های تولیدی شرکت و ارسال محصول آماده شده به محل پروژه.

 

 

 

 

 

 

برج های خنک کن , کولینگ تاور , برج خنک کن گالوانیزه , تولید برج خنک کننده , نصب و راه اندازی انواع برج خنک کننده , تجهیزات تهویه مطبوع ,  برج خنک کننده مدار باز , پکینگ برج خنک کننده , تعمیرات برج خنک کننده , برج خنک کننده فایبرگلاس , برج خنک کننده آب , برج خنک کن جریان متقاطع , برج خنک کننده مکعبی , برج خنک کننده گرد 

آردینی اوخو
سه شنبه 14 آذر 1396
بؤلوملر :